יום שישי, יוני 28, 2013

איי ❤ יולנדי.

כפי שאני תמיד מקדימה וכותבת בפוסטים מהסוג הבא, אני מתקשה ברגיל להתלהב מסיגנונן של כוכבניות מדיה, אבל כשמגיע משהו אחר, מלהיב ושונה, אני חשה שעלי לחלוק. הפעם, מדובר בקראש החדש שלי, יולנדי ויסר (ובראסמי - Yo-landi Vi$$er), הצלע הנשית בצמד הדרום-אפריקאי Die Antwoord ('התשובה' באפריקנס, השפה הרשמית של יוצאי הולנד הדרום-אפריקאים) שבאופן לגמרי בלתי צפוי נתקלתי בהם ובמוסיקה שלהם - ונגנבתי קשות.
Die Antwoord, שהם נינג'ה ויולנדי, זוג גם מחוץ לבמה והורים לילדה בת 7, עושים Rap-Rave שהוא עירבוב מוטרף אך מרענן של דאנס, טכנו, ראפ והשד יודע מה, הטקסטים והקליפים (ההזויים) שלהם מתייחסים בין היתר למוצאם הדרום אפריקאי על בעיותיו הסוציו אקונומיות והם שרים/עושים ראפ באנגלית ואפריקנס. לכל תערובת הבלגנאז' הזו משודך סטיילינג ייחודי שגם הוא אקלקטי, בדיוק כמו המוסיקה שלהם וששואב את השראתו מהמונח הדרום-אפריקאי ZEF  - בתרגום עילג - 'בדיוק ההיפך מ-POSH', או כמו שיולנדי אומרת "אתה עני אבל אתה 'פאנסי', אתה עני אבל יש לך סטייל'.  ובכן, יולנדי כבר מזמן לא ענייה אבל סטייל יש לה והרבה, ולא ממש במובן הפאשניסטי המקובל. יותר בכיוון של חיטוט בפח אשפה מלא בסוכריות חמוצות.

יולנדי, עכברונת (וחובבת עכברים) במידה פטיט, שנראית בת 20 אבל היא בת 35, עוטה מיקס של מתוק-חמוץ-ספורטיבי-סקסי-גאנגסטה-פאנק-פח, סגנון שלא הייתי שמחה לראות ברחוב או על עצמי לצורך העניין, פשוט משום שמעטות הנשים שיכולות להסתובב בבגדים האלה ולא להיעצר על פגיעה בבריאותו הנפשית של הציבור, אבל כשיולנדי עושה את זה, היא עושה את זה הכי נכון שאפשר:









מלבושים מהקליפ Baby's On Fire שתכף תראו.
נתקלתי ופירפרתי - דראיימונד אהובי היפני על החולצה וחלון של לואי ויטון. 
יולנדי, נינג'ה והילדה המשותפת סיקסטין ג'ונס על שער הרולינג סטון.
עוד סימן היכר -הטייטס הזהוב. האיורים על החולצה הם של נינג'ה, אמן גרפיטי במקור.
ולמה אני כה הרוסה עליה? כי כשאני נתקלת בקונספט מלבושי שבנוי מקונטרסטים כה עזים אבל יוצר משהו שלם וברור, וכשאני לא מצליחה להגדיר קונספט במילים, אבל לגמרי מבינה את המסר שלו - כל ההגנות שלי נופלות.
הפעם האחרונה שנתקלתי בסטיילינג דומה ומוצלח לא פחות, היתה אצל להקת הבנות הישראלית טרי פויזן בגילגולה הקודם, שהולבשה וסוגננה בידי מעיין גולדמן, אחת הסטייליסטיות המוכשרות, אבל היתה לא יותר מניסוי מוצלח בסטיילינג.

טרי פויזן. סטיילינג מושלם, אפס תוכן.

ונקנח בקליפ האהוב עלי, Baby's on Fire, שהוא גם מצחיק וגם מגעיל אבל אי אפשר להפסיק להסתכל:

(אם השיר נשמע לכן מוכר, זה בגלל שהוא ליווה את הפרומו של GOSSIP GIRL ב-HOT).

לפני סיום - גשו לאלבום ZEFLING בפייג' הרשמי וצפו כיצד אופנת ה-ZEF כבר מאומצת ע"י ה-FANS של ההרכב.

ואסיים בברכת שיהיה סופ"ש על ה-ZEF SIDE, כי כולנו עניות אבל עם סטייל.
צ'או, בלות.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...