יום שבת, נובמבר 17, 2012

EMS - שיטת אימון מחשמלת

אני איני אדם ספורטיבי. קיראו לי 'פדלאה!', אסתובב ולא אעלב. אני מעדיפה את נוחות הספה על פני קרירותם של מכשירי כושר או כל מאמץ שרירי שאינו להתכופף ללטף את החתול ואני לא רצה אפילו כשאני מאחרת, אבל בשנה האחרונה יצא לי להתוודע לקסמי הפעילות הגופנית. התחלתי ללכת יותר, קצת לרוץ, קצת יוגה ביתית, התחלתי להעריך את חדרי הכושר הפתוחים הפזורים ברחבי תל אביב ואני מודה - זה פשוט מעולה. מלבד ההטבה הפיזית של העניין - גוף חזק יותר, משקל מופחת יותר ושרירים ארוכים יותר, מעולם לא שיערתי שלפעילות גופנית יש השפעה מנטלית כה חיובית. מלבד הגאווה העצמית שהנה, עגלה חלודה שכמותי סיימה עוד אימון, מגיע בוסט של אנרגיה פנימית חיובית וגל אופטימיות שמנקה את המוח. חוץ מזה אני ממש רוצה להיפטר מחמישה קילו. הכי כיף לרדת חמישה קילו.

אבל עד שכבר השלמתי עם זה שבבוקר הגוף שלי הולך להליכה-מכשירים-מתיחות של מינימום שעה ולא לקפה-סיגריה-פייסבוק, מגיעה שיטת אימון שעלולה להחזיר אותי לדרך הרע: EMS (Electric Muscle Stimulation)- שיטת אימון חדשה וחדישה, המסתכמת ב-20 דקות אימון פר שבוע ותוצאותיה שוות ערך לאימון של ארבע שעות. יפ.




איך זה עובד? השיטה מתבססת על פיתוח של סוכנות החלל NASA אשר חיפשו פתרון לחיזוק השרירים והשילדה של האסטרונאוטים שהיו מוגבלים בכל הנוגע לפעילות גופנית בשל חוסר בכוח הכבידה ומצאו פתרון באמצעות גרייה חשמלית בתדר נמוך הישר אל תוך השריר, טכניקה המחקה את הגירוי החשמלי אשר קיים ממילא בגופנו ונשלח מהמוח אל מערכת העצבים ומשם לשרירים. מכיוון שהאימון ב-EMS עובד על כמה קבוצות שרירים במקביל בשונה מפעילות גופנית קונוונציונלית שבה עובדים בכל פעם על קבוצת שרירים בנפרד - התהליך קצר, אך בעל אפקטיביות זהה - גם מבחינת חיזוק שרירים, הפחתת משקל ומיצוק הגוף.





הוזמנו אני ואחיותיי לבלוגיה להתנסות באימון קצר בסניף הראשון (ובינתיים היחיד אבל בקרוב יהיו עוד) של EMS, ברחוב יורדי הסירה 1 בנמל תל אביב והתכנסנו בשעת ערב במכון הקטון שמכיל שתי עמדות אימון בלבד (לא צריך יותר היות וכל סשן הוא 20 דקות) אשר נמלא בקרקורי תרנגולות משועשעות החמושות בנעלי התעמלות ומוכנות לקרב, קיבלנו בגדי אימון מיוחדים והולבש עלינו שכפ"צ עמוס חוטי חשמל שעושה חשק לצעוק 'אללה וואכבר'.



בחגורת המרץ.

מה עושים? מתחברים למכשיר, עובדים עם מאמנ/ת צמוד/ה ובהדרכתם מבצעים תנועות פשוטות ולא קשות. ברגע שמבצעים את התנועה, מתקבל זרם חשמלי בתדר נמוך אך מורגש ובשרירים מתקבלת תחושת 'לחץ' שקצת קשה להסביר במילים. זה לא כואב, לא באמת מחשמל וזה מרגיש ש'משהו שם עובד'. והכי הזוי - הגוף מזיע כמו במאמץ על. לסובלים מבעיות גב, כולל פריצת דיסק, זהו פתרון מושלם ומומלץ לאימון השרירים והקלה במצב.

תהיתי אם בסופו של האימון הפסיבי הזה משתחררת תחושת הרוגע והבטחון העצמי כמו באימון 'רגיל' ושאלתי את המאמן האם זה קורה. הוא אישר שכן אבל העדפתי לבדוק בעצמי. הוא צדק. לאימון הגעתי במונית, כמושה, עייפה וחשה כאילו נגזלה ממני שעת הספה שלי, אבל אחרי האימון חזרתי הביתה ברגל, נמרצת, קופצת ונטולת סטרס ועייפות.

וכיוון שלאחרונה אני חשה מולטימדיה, רקחתי בחוסר כשרון מוחלט סרטון המאגד את חוויותיי בעת האימון. השיר של אוליביה ניוטון ג'ון שבחרתי כפסקול, ממחיש את הקונטרסט בין קצביותו לעובדה שכמעט ולא זזתי מהמקום:



השפיע? לא השפיע? אני לא יכולה לדווח על שינוי לאחר אימון אחד אבל יום יומיים אחריו הרגשתי את שרירי הזרועות תפוסים ודואבים, ממש כמו שמרגישים אחרי אימון הגון. אני קוראת לזה 'כאבים טובים' ובעיני זה סימן שמשהו שם עבד.


פרטים נוספים, מאמרים והסברים - באתר של EMS

לייקוש ל-EMS: כאן

פרגנו לעצמכן כושר, כל כושר,

וצ'או, בלות.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...