יום שלישי, יוני 21, 2011

ביוטי טיפי 2

בעוד אני מנסה ליישם את המלצותיו של פרדריק ריימונד מהפוסט הקודם, הגיעה אל המייל שלי רשימת טיפים נספת, הפעם על בישום קיצי, מאת אלכס דבן-פרי, הבשמית הראשית של קבוצת שסטוביץ המשווקת של מותגי בישום כמו איסי מיאקי, בולגרי, ז'אן פול גוטיה, קלווין קליין ועוד (אחלה ג'וב גיברת!).

אז הנה צרור אינפו ואחריו כמה טיפים, כפי שנחתו אצלי במייל (ועברו עריכה קצרה ע"י יורז טרולי):

באביב ובקיץ לא כדאי להיכנס לחדר עם ריח כבד או מעיק, אלא להתאים את עצמנו מבעוד מועד לעונה ולנחיריים העדינים של הסביבה....לכן, כל עונה והבשמים שלה. ובתחום הבישום, כמו באופנת הלבוש, ישנן אופנות מתחלפות ויש "נכון ולא נכון" לכל תקופה בשנה. זאת כמובן מעבר להתאמה האישית של ניחוח הבושם ומרכיביו לאישיות או לסוג העור של הנושא/ת אותו

מהדורות מוגבלות/ מהדורות קיץ הינו דבר מקובל מאוד בבתי הבישום הגדולים, שנותנים דרור ליצירתיות" בשונה מהמהדורות לאספנים, שהשוני היחיד שניכר בהן הוא האריזה,במהדורות הקיץ השוני שבהן ניכר במרכיבים ובניחוח. מהדורות קיץ מושקות לרוב כבר באביב, והןנושאות בד"כ רמת אלכוהול מאוד נמוכה, או שאינן מכילות אלכוהול בכלל. גם הניחוח מקבל טוויסט קליל ורענן, שמתאים לעונה החמה.

הרעיון לבשמי קיץ נולד אצל הצרפתיות (שמכורות לשיזוף הקיצי), כאשר הן הבינו שאי אפשר לרסס בושם רגיל בזמן השיזוף, כיוון שהאלכוהול שבו מחמצן את העור ויוצר כתמים על העור. על כן, יצרני הבשמים הגדולים יוצאים עם מהדורות קיץ הנותנות מענה הולם לבעיית האלכוהול המחמצן.
לאקלים השפעה ישירה על הניחוח שמתקבל על הגוף. לדוגמא, קיימים מקרים בהם רוכשים בושם מסוים בחורף, באירופה הקרירה והמושלגת, וכאשר מגיעים איתו לארץ לא מבינים "איך יכולנו לטעות כל כך".. אם כן, מזג האוויר (הלחות, הטמפרטורה) משפיע על התפתחות הבושם על העור.
לכן, במדינות בעלות אקלים קר וממוזג יש העדפה לבשמים עשירים ומרוכזים יותר ('פרפיום' ו'או דה פרפיום'), בעוד במדינות חמות ובעונות האביב והקיץ מומלצות התרכובות הקלילות יותר: 'או דה טואלט' וגרסאות קיץ שונות לבשמים ידועים.

מסתבר כי הסבילות שלנו לריחות משתנה עם ההתחממות ואנו מעדיפים באופן בלתי מודע כמעט ריחות של ים, מים, ניקיון, עלים ירוקים וכל מה שנושא עמו זיכרון של קרירות נעימה.

בקיץ הנוכחי, בבישום גברי בולטת מגמה מרעננת של שימוש בניחוחות ימיים. ניחוחות אלה מכונים "אקווה".
מרכיבים חדשים בתחום, טבעיים או שמקורם במעבדה, הינם מינרליים ימיים המכונים פוסידוניה או נפטוניה (ע"ש אלי הים במיתולוגיה היוונית והרומית) בבשמי גברים או שיפרה (ע"ש האי קפריסין - בו על פי המיתולוגיה עלתה וונוס מן המים).

בבשמים נשיים – המגמות דומות לאלה של הגברים: בקיץ הזה מתבשמים בריחות נקיים ורעננים של ים המשדרים חופש משולבים בתווים פרחוניים, לימוניים ואפילו פירותיים. משפחת ריחות נוספת המומלצת לעונה החמה היא משפחת ה'פרוטי': ניחוחות של פירות כגון - תפוחים ירוקים, אגסים, פטל, אננס ופרות אקזוטיים נוספים המתאימים מאוד לשמירה על איכות מרעננת וקלילה.

מאחר ובשמים טובים ויוקרתיים מיוצרים ברובם ממרכיבים טבעיים כדוגמת עלים, צמחים, פרחים, תבלינים וכו', הרי שבושם עונתי יורכב לרוב ממרכיבים המאפיינים את העונה.

טיפים לבחירת הניחוח האביבי /קיצי:

גוון בהיר: נוזל ירקרק, תכלכל או שקוף מעידים לרוב על בושם קליל ומרענן.

אם מצאתם ריח שאהבתם, הסתובבו עמו מספר ימים וצפו לתגובות: אנחנו מפסיקים להריח את עצמנו לאחר כחצי שעה והריח הסופי המתקבל על עורנו יכול להיות מוערך רק על ידי הסביבה .

קיבלתם מחמאות ? נהדר. הישארו עם הבושם. לא קבלתם תגובות כלל? הניחוח כנראה לא מתקבל עליכם מי יודע מה...

יוצאים לחופשה? או נחשפים הרבה לשמש? אין להשתמש בבושם רגיל המכיל רמת אלכוהול גבוהה מאחר והשמש עשויה לחמצן את הבושם ולגרום לכתמי עור.

אם יש לכם ראש פתוח אל תגבילו את עצמכם לבשמים נשיים או גבריים בלבד, מאחר ומגמות האופנה משותפות, אתם עשויים למצוא את ריח החלומות שלכם דווקא במדף הבישום הגברי ולהפך.

חוש הריח הנו החוש בעל הזיכרון הארוך ביותר, תמיד נעדיף ניחוחות המזכירים לנו ריחות נעימים מן העבר אשר מעוררים תחושות נוסטלגיות....

אלכס דבן פרי. בחורה עם ג'וב מגניב.

כבר רצתן להתבשם? אני כן. פעמיים.
אבל זה כי אני מאוד נרגשת מהעבודה שהיום אגשים חלום ישן ואראה בלייב את יקירותיי טריני וסוזנה בקוקטייל חגיגי ב'ביוטי סיטי'. כולי תקווה שאצליח לפלס את דרכי ולהנפיק תמונה משותפת. איי-מן!

תריחו נפלא,
וצ'או, בלות.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...