יום שני, ספטמבר 12, 2011

שלושה בקבוקים ופולניה

בהיותי מעצבת גרפית או כמו שקוראים לזה בפוליטיקלי קורקט "מעצבת תקשורת חזותית" (הו הו), אני שמה לב לכל פונט סורר, קומפוזיציה, צבעוניות וכל קטנוניות אפשרית שאפשר לבטא כלפי מדיה מעוצבת זו או אחרת, במיוחד כאן בכנען, בעלת הטעם השמרני שטרם השתחררה מהקומוניזם הגרפי ששלט כאן באייטיז.


ולכן, כשיוצא לאור משהו טוב ששונה קצת מה"עיצוב כחול לבן" הממסדי,  אני שמחה לכתוב עליו ולשתף. למשל, סדרת הבקבוקים המעוצבים של דיאט קולה שהופקו בהשראת פרויקט הקיץ "חמישה כוכבים וירח" של המותג:




הבקבוקים עוצבו על ידי גלן גייזנדוראפר המעצב הראשי מסוכנות העיצוב של קוקה-קולה העולמית, כחלק מטרנד עולמי של בקבוקים מעוצבים ומשמחים.


אבל (ברור שיש אבל זה בלוג חצי פולני), יש לי תחושה שהדראפטים הראשונים של המעצב היו הרבה יותר מעיזים ומתפרצים ואיזו מנהלת שיווק כאן עשתה לו ריג'קט בטענה שהקהל הישראלי לא יזדהה. ולמה? כי בכל זאת יש משהו קצת 'מאט' בעיצוב, שנראה שנוצר מתוך פשרה, שנראה קצת יוטבתה, ופחות דיאט קולה..


ולמה אני ככה נסחפת לספקולציות? כי באירופה, מובילת העיצוב הגרפי בעולם לדעתי, הצרכנים מקבלים את הדיאט קולה שלהם, ארוזה בעיצוב של לא פחות מקארל לאגרפלד, גרופי של המשקה:







חשים את ההבדל? אז לזה בדיוק התכוונתי.
אבל (והנה אבל חיובי!) שאפו על היוזמה והנכונות וכן ירבו יעלו ישתפרו ויתנו קצת קרדיט לקהל שכן אוהב לשטוף את העיניים בעיצוב ממש ממש טוב.


הולכת לקחת שלוק,
צ'או, בלות.

3 תגובות :

  1. אני חושבת שזה מדכא ברמות.לא מספיק שאנחנו חיים בלבנת, רחוקים עשרות שעות מכל צויליזציה, אז גם במוצרים המשותפים לנו ולעולם-גם בזה מורידים לנו את הרמה. עצוב.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...