יום ראשון, דצמבר 09, 2012

לזכור זה חשוב, להנציח - אפילו יותר.

אני לא מספרת הרבה על העבודה שלי בבלוג הזה, חוץ מ"הייתי עסוקה רצח" או "לא היה לי זמן לכתוב פוסט חדש", אבל זה לא אומר שהיא לא מעניינת. למי שלא יודע, אני שותפה במשרד פרסום ווילד-קאופמן, עם בנזוגי נועם,הרבה מוטיבציה ושאיפות ואנשים טובים שאספנו בדרך. מעולם לא ניצלתי במה זו כדי לפרסם את הלקוחות שלי, כי אני מאמינה בהפרדה בין חיי הפרטיים לבין העבודה שלי, אבל לאחרונה, הגיע אלינו לקוח שכן חשוב לי לספר עליו, כי הוא מייצג את השקפת עולמי וכי אני מאוד מאמינה בצדקת דרכו ובהקשר העמוק שלו לפלורליזם ושיוויון.

הלקוח שלנו הוא 'עלי שלכת', מוסד העוסק בקבורה אזרחית, שמשמעותה פרידה מכובדת מהעולם הזה בטקס ייחודי ואינדיבידואלי במיני דרכים, חילוניות בעיקר, אם כי גם טקסים אורתודוקסים משתלבים לא פעם במעמדי הפרידה שמארגנים 'עלי שלכת'.

אבל אני לא כאן כדי לפרוש את מבחר שירותי ומוצרי החברה - הכל נמצא באתר שלהם והפוסט הזה אינו מיועד לכך. אני רוצה לחלוק איתכם את האתר המיוחד Personal Memorials שהוקם בחסות 'עלי שלכת' ובו ניתן לפתוח דף הנצחה ליקירים שהלכו לעולמם, ללא תשלום ובאמצעות ממשק נוח ופשוט להתנהלות. תוכלו למצוא שם דפי הנצחה לאנשים מפורסמים מישראל ומהעולם, כמו שחקנית התיאטרון רוזינה קמבוס שנפטרה בשבוע שעבר, יצחק רבין והצייר נחום גוטמן ודפי הנצחה של אנשים שאנחנו לא מכירים, אבל אנשים אחרים הכירו ואהבו.

באופן אישי, התחברתי לקונספט של הנצחת יקירים ברשת, והקמתי דף הנצחה לסבא שלי מרדכי קויפמן ז"ל שהלך לעולמו ב-2005, הסבא היחיד שהכרתי, איש יקר ועדין, עם סיפור חיים מדהים, ששרד את מפלצת הנאציזם בעזרת תושיה, יושר וידי זהב שתפרו כובעים בורשה ובנו את ביתו החדש בישראל. החלטתי להפוך את דף ההנצחה של סבא לסוג של 'מפעל משפחתי' וביקשתי מקרובי המשפחה שלי לשלוח אלי חומרים. בדף שכזה אפשר ליצור מאגר של תמונות ומסמכים ולשמר אותם מבלי שהזמן והלחות יפוררו אותם ולרכז תמונות מאירועים חשובים כדי שיהיו נגישים לכל בני המשפחה, להעלות סרטוני וידאו והספדים שנקראו בהלוויה ויותר מהכל, זהו מקום שכל אחד מבני המשפחה יכול להתייחד בו בפרטיות, כשהגעגוע מדגדג - וירושה לדורות הבאים.


סבא מרדכי קויפמן 1916-2005

ההזמנה לחתונה של סבא וסבתא שלי, אם עד כה לא האמנתם שאני חצי פולניה.
בעקבות המסמך הזה החלטתי לחזור לשם המשפחה המקורי - קאופמן, שבטח שובש ע"י פקיד הרישום במחנה העולים ונרשם כ'קויפמן' השטייטעלי. תרגום השם - 'איש מסחר'.

הפרויקט הבא שלי, הוא הקמת דפי הנצחה למאיר ויפה בכר וביתם לאה ז"ל, הסבא, הסבתא והדודה הבולגרים שלי שמהם זכיתי להכיר רק את סבתא, ורק לשנים ספורות לצערי והתחלתי להפעיל את בני המשפחה כדי שיאספו וירכזו לי את החומרים. מלבד הכבוד שבפתיחת דף הנצחה, אני יודעת שזו תהיה פינה מנחמת עבור אמא שלי שאיבדה את הוריה ואחותה והזדמנות טובה לספר עליהם לנכדיה, האחיינים שלי.

אתר Personal Memorials : 
www.pmemorials.com

פייסבוק: כאן

ובברכת שנהיה בריאים, שלמים ואהובים,
שבוע נפלא
וצ'או, בלות.

8 תגובות :

  1. מטלטל ומקסים -איך פותחים דף בפועל ?

    השבמחק
    תשובות
    1. נכנסים לאתר - http://www.pmemorials.com/
      ולוחצים על 'התחל עכשיו' בבוקסת 'צרו אתר הנצחה'.
      אפשר אגב גם להיכנס לפייג' ולכתוב הקדשה אישית ליקירים.

      מחק
  2. עלי שלכת טיפלו בשריפה של אמי ז"ל ועשו זאת באדיבות, יעילות ומקצועיות לעילא ולעילא. השרות שהם נותנים מבורך וחיוני.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בטוחה שהם טיפלו בכם ברגישות ועדינות על. מבורך חיוני ונחוץ להתפתחות התרבותית של המדינה.

      מחק
  3. מירב איזה יופי פרויקטים, כל הכבוד לך. אני באופן אישי מכירה שכן שטופל שם לאחר מותו. הם עושים עבודת קודש.

    השבמחק
  4. מוזמנת להיכנס לבלוג אופנה חדש :)
    http://elizabethdotcom2.wordpress.com/

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...