יום שבת, ינואר 18, 2014

תכשיטי האר"י, מדונה ואני.

לא מזמן, כשבוע לפני ה'סערה הגדולה' של אמצע דצמבר האחרון, חמקנו נועם ואני, לביקור  בעיר העתיקה בירושלים כדי להתנתק ל-24 שעות מהתקופה העמוסה והמלחיצה ביותר שהכרנו עד כה. ביקרנו בכל הרובעים באופן שווה וחשנו ריספקט לכל דת, עדה, מוצא ומין שחלפו על פנינו. אם היה רובע בודהיסטי סביר להניח שגם היינו מדליקים קטורת מתחת לאיזה בודהה מזהב. ככה זה אצלנו, מאמינים בכח שגדול מאיתנו, חושבים שיש אלמנטים במיסטיקה של הדתות שהם מרתקים ביותר אבל לא מתחייבים לקיים שום דת כהלכתה. סבא-רבא שלי שהיה רב בבולגריה וקראו לו 'שבת' וסבא-רבא הפולני שלי שהיה חרדי מחסידות קרלין-סטולין ודאי מתהפכים עכשיו בקברם.
ובכל זאת, היה לי מעניין ביותר לבקר בחנות של 'האר"י - תכשיטי מקובלים', בדיזינגוף 115, אחד מסניפי המותג שנמכר בישראל וברחבי העולם ויוצר מזה עשור תכשיטים המשלבים מרכיבים מהמיסטיקה היהודית, להלן, הקבלה.

אני לא צריכה לספר לכן על המהפך הקבליסטי שעברה הוליווד ובעקבותיה החלק המערבי של הגלובוס ואני יודעת שעד כמה שזה נשמע הזוי וסימבלוי בדרכו המעוותת, שכשחושבים על הקבלה חושבים גם על מדונה, אז אם כבר הזכרתי אותה, אז גם לה יש תכשיט של 'האר"י':
השרשרת של מדונה. חמסה עליה.

כל תכשיטי וחפצי היודאיקה של 'האר"י' נושאים סימבולים קבליים כמו 72 השמות של אלוהים המורכבים משלוש אותיות (אלד, עלם וכו'), לוח החושן, חמסות למיניהן ועוד ועוד, מיוצרים מכסף, סטרלינג וזהב אבל מנסים לא להתבוסס בעיצוב המסורתי, וכן לחבר בין המסרים העתיקים לחיי היומיום. לכן גם אני, האתאיסטית שכן מאמינה באלוהים אבל פחות מאמינה בדתות,  בחרתי לעצמי את טבעת 'אנא בכח', פיוט שכל שלוש מילים מתחילתו ועד סופו מרכיבות את ראשי התיבות של 72 שמות האל, ואלה חקוקים על הטבעת מבחוץ ומבפנים. ואני מאוד אוהבת אותה.

מסתבר שגם שטן הוא שמו של אלוהים. כשחושבים על כל הטרגדיות שנחתו על העולם משחר קיומו, זה די מסתדר.


טבעת כנען עם יהלומים שחורים 699 ₪. יש גם בכסף בלבד, או כסף עם חבק זהב.



בשל התפרצותה המחודשת של הקבלה והפיכתה לסוג של טרנדית, תכשיטי האר"י משווקים בחנויות תכשיטים בלוס אנג'לס, מיאמי, צרפת, אוסטרליה, לונדון, ובולגריה וכן, בריכוזי קהלים יהודיים גדולים וגם נמכרים ברחבי העולם דרך החנות באתר. תרומה מכל מכירה ממגוון מוצרי החברה מופרשת לצדקה. הכי בקונספט.
אם אתם מחפשים מתנה ראויה לקרובים מחו"ל שאתם מתעדים ליפול עליהם לאיזה בד אנד ברקפסט קטן, יש מצב שמצאתם.

תליון חושן 'בן פורת הגפן', לשפע, פוריות, התחדשות, חוסן ואריכות ימים. לקוח מקולקציית 'הלל' (הודיה לאל) שהושקה בסתיו האחרון בהובלתה של המעצבת הראשית של החברה ציפי כהן. 1709 ₪.


דגמים נוספים וסניפים:
אתר (שזקוק לשדרוג גרפי מיידי): פה
פייסבוק: פה

שתהיה המשך שבת קסומה, בלי עין הרע,
וצ'או, בלות.

4 תגובות :

  1. טוב זה ממש צירוף מקרים כי גם לסבא של סבא שלי קראו שבת והוא היה רב בבולגריה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...