יום ראשון, ינואר 17, 2010

צורה לך- או: The Body Shape Bible


הכירו את שתי החברות הכי טובות שלי (שלא ממש יודעות שאני קיימת) טריני וודול וסוזאנה קונסטנטין, הלא הן טריני וסוזאנה, צמד הסטייליסטיות עם הפה הכי גדול בבריטניה. בעשר שנים האחרונות (או יותר) הן יצרו שלל תכניות טלויזיה לקידום המייקאובר בארצן, ועשו את זה עם טונה אנושיות, הומור ובעיקר קילואים של הבנה עמוקה בכל הנוגע לצורתה ונפשה של האישה המודרנית.
הן התחילו עם 'מה לא ללבוש' (What Not to Wear) והמשיכו עם Undress The Nation ו- Undress
התכנית שבה פלשו לביתם של זוגות אפרוריים והפכו אותם ואת היחסים שלהם לגלאמים הרבה יותר.

מה שרציתי להביא לכאן הוא נוסחה שפיתחו השתיים לסיווג צורות הגוף השונות של כל אישה ואישה. בתכנית שלהן 'מפשיטות את האומה' הן גילו שיש בעצם 12 סוגי גוף נשי וחילקו אותן לפי שמות והמלצות.
הרשיתי לעצמי להוסיף, לשנות קצת וליצור תרגום לא סימולטני, לכתבה שהתפרסמה ב'דיילי מייל' הבריטי.

אז קבלו בתשואות רמות את The Body Shape Bible וחפשו את עצמכן. בטוח תמצאו.

ואל תשכחו - זו לא המידה, זו הצורה.

חזה גדול, מתניים צרים וקצרים, אגן ירכיים גדול וירכיים מלאות

הגוף שלך הוא התמצית של מה שעושה אישה לנשית, אבל את מרגישה שמה שבא טוב לגברים לא ממש עובד עם בגדים.

את חשה שאופנה היא המחסום בינך ובין להיראות טרנדית. בחנויות בגדים את ניגשת מיד לטוניקות והבלוזונים אבל עם החזה המפואר שלך והמתניים הקצרים, הם מרגישים כמו בגדי הריון.

הסוד שצריכות לדעת כל שעוניות החול, הוא לא להסתיר שום חלק בגוף - אלא להפגין את כולו! את חייבת ללבוש בגדים שיושבים עליך בול ועוטפים את החמוקיים. האם מרילין מונרו היתה הופכת לסמל סקס בתוך ג'ינס רחב מידות וחולצת אוהל מחביאת נתונים?

זיכרי שגברים יעדיפו תמיד אישה עם ציצי ותחת מאשר שק עצמות. לכי על צמוד והניעי את הנתונים - התוצאה תהיה מדהימה ולעולם לא תרגישי יותר שמנה וגבשושית.

מה כן ללבוש:

אבני הפינה של מלתחתה של שעונית החול הם קרדיגנים חובקי גוף עם צווארון V וחצאיות עפרון. הימנעי מסטילטוס והעדיפי נעליים עם פרונט עגול או פיפ טואו.

שעוניות חול מדויקות:

סלמה האייק וג'ואן מ'מד מן'




חזה גדול, מתניים ארוכים וקימוריים עדינים. אגן ירכיים ברוחב הכתפיים, ירכיים ורגליים צרות.

קחו את שעונית החול ומיתחו אותה מעט – מה קיבלתן? את האגרטלית.

המבנה האגרטלי שלך קל יותר להלבשה משעונית החול כיוון שאת לא "נכנסת פנימה ויוצאת החוצה" בצורה קיצונית כמוה והישבן שלך שטוח.

סוזאנה למשל, אגרטלית קלאסית, חשה אחרת וכך גם רוב האגרטליות: את מרגישה שהחזה שלך גדול בצורה לא פרופורציונלית ולבטן שלך יש יכולת לשנות צורה כמו אמבה. את גם לא משתגעת על גודל הזרועות שלך.

את מתלבשת ומרגישה שמנה, וכל סובבייך מסרבים להשתתף בצערך - הם פשוט רואים את שפנפנת הפלייבוי שאת באמת כי אפילו אם את אגרטלית גדולה, את אוחזת בפרופורציות של אישה סופר סקסית והמידה היא ממש לא האישו כאן. הסטיילים המתאימים לך הם מאוד ספציפים: הצטיידי בפריטי טיילורינג חדים ומהודקים – ותיראי כמיס מוניפני על ויאגרה.

מה כן ללבוש:

מחשוף נדיב יסייע באיזון בין החזה לשאר הגוף. נערות עם חמוקיים זקוקות לנעליים עם חמוקיים. ז'קט עם כפתור אחד ידגיש את החלק הצר ביותר שלך.

אגרטליות לתפארת:

סוזאנה קונסטנטין וקייט ווינסלט


חזה ממוצע, מותניים צרים, ירכיים גדולות וקרסוליים קצרים.

חיילת באולינג יקרה, טריני וסוזאנה הכריזו עלייך ככזו, כיוון שאפשר לתאר את הצורה שלך ואת חייל הבאולינג בצורה זהה: חלק עליון ארוך ודק שמתרחב בדרמטיות בחלק התחתון.

את לא האגס הקלאסי – לאגסית יש "אוכפים" בצידי הגוף וישבן גדול. אצלך הבעיה היא יותר שם למטה, בירכיים. את משוכנעת שזה החלק הכי בולט בגוף שלך ולשם כולם מסתכלים ואת נתונה באובססייה תמידית להסתיר לכסות אותם – אבל המאמצים להסתיר רק 'מרחיבים' את שאר חלקי הגוף - לא רואים את הזרועות המעוצבות, את המתניים הקטנים שלך ואת קרסולייך הנאים.

פלג גוף תחתון הוא איזור שקל יותר להסוות מאשר חזה ענק או כרס נישאת והוא יכול להרשות לעצמו ללבוש פריטים אלגנטים שאין להם צורך בהסתרת גבשושיות ומהמורות.

מה כן ללבוש:

כל פטרן אורכי בחלק התחתון יסייע בהצרת עובי הירכיים. דש מעיל רחב ימשוך את המבט לכתפיים שלך וייצור טורסו מעוצב. לרגליים הקצרות, מומלץ עקב גבוה ורחב.

חיילת באולינג אמיצה:

האלי ברי


חזה ממוצע, בטן גדולה יותר מהחזה, ישבן שטוח ורגליים סבירות

התפוח, תמיד, הוא עגול. יש לך את הגוף שכולם רוצים להתכרבל איתו אבל האם קל להלביש אותו? התשובה היא – לא.

מאותה סיבה, את חושבת שיהיה קל יותר לכסות את עצמך עם קילומטרים של בד ולוודא ששום פיסת גוף לא תצוץ.

לעיתים המתניים העבים של התפוחית מתפתחים בשל גיל הבלות ובסקאלה הצעירה יותר, זהו שומן נעורים. מכל צורות הגוף, התפוחית נוטה להיות בעלת הבטחון העצמי הנמוך ביותר, שמעדיפה להתעלם מעורה היפה, שדייה הרכים ככריות וקרסולייה האלוהיים. תפוחית יקרה, זה לא פייר למנוע מהאחרים מחשוף נהדר, שמחוזק בז'קט מחויט..

הגוף שלך יכול להיות קל להגדרה מחדש – בעזרת הבגדים הנכונים.

מה כן ללבוש:

חצאיות מודפסות ושטוחות מקדימה יסייעו למנוע גוש מרכזי נוסף, נעליים עם עקב פלטפורמה עדין ובינוני ייצרו תחושה של קרסוליים ושוקיים מעוצבים. הג'ינס המסורתי לא יעבוד בשבילך אז לכי על אלה המחויטים שמתרחבים כלפי מטה.

תפוחית עסיסית:

קאת'י בייטס



חזה גדול עם מתניים עדינות, אגן צר ורגליים ארוכות

רבות מכוכבות הוליווד הזוהרות הן סוכריה על מקל המצוידות בחזה שופע ורגליים בלתי נגמרות. בעיני גבריים רבים את 'סקס על מקל', או ההתגלמותה הנשית של מכונית הפרארי הנחשקת.

אבל, לעיתים קרובות את חשה מגושמת. שמלות ערב הן גן העדן של הסוכריות על מקל אבל בגדי היומיום יכולים להיות יותר בעיתיים. שרוולים קצרים מדי, חולצות צמודות מדי ומכנסיים בגזרה גבוהה יכולים לגרום לך להיראות כמו במבי ביום רע - חוסר תיאום שמתבטא בידיים ורגליים שמתעופפות לכל עבר.

הכתפיים שלך אינן רחבות מספיק כדי לתמוך בחזה בקלות, וגורמות לגוו שלך להיות מקומר מעט, אז שימי לב ליציבה שלך. מתנייך הצרים גורמים לחזה שלך להיראות יותר רחב אבל ברגע שתלמדי את אמנות איזון הסילואטה אנחנו מבטיחות לך שאת יכולה להיות אחת הנשים הפגזיות בסביבה.

מה כן ללבוש:

נעליים עם עקב צר וגבוה שיבטא את רגלייך הארוכות, שמלה עם קשר מתוחכם תמשוך את העיניים לעבר המתניים הצרים. מכנסיים בגזרת פעמון יאזנו את גודל החזה ויהפוך אותו לכבד פחות.

סוכריה מתוקה:

אנג'לינה ג'ולי



כתפיים רחבות, חזה קטן, אפס מתניים ואגן דקיק, רגליים דקיקות וארוכות

ייתכן מאוד שבהיותך ילדה היית טום בוי - טיפסת על עצים ולבשת את הבגדים של אחיך. מאוחר יותר, כשהקימורים והשדיים סירבו להופיע, המבנה המשולש של גופך ודאי גרם לך להרגיש פחות סקסית מחברותייך הקימוריות שכבר התנסו בפוש אפ ונענוע ירכיים. לבישת בגדים עסיסיים נראתה חסרת פואנטה בלי די קאפ הגון או מתניים חבוקות.

נדמה לך שחצאיות ושמלות נראות 'תלויות' על גופך, אז החלטת לדבוק בווסטים, ג'ינס וטי שרט – ציוד ספורטיבי שהולם את המסגרת האתלטית שלך אבל שימי לב גביעית גלידה יקרה, שאותה מסגרת אתללטית מושלמת למסלולי התצוגות. מעצבים, ודי בצדק, סבורים שעלייך, הבגדים שלהם נעים בצורה שמציגה אותם בדרך הטובה ביותר. עבור מלכי הקוטור, את מתלה מעילים אנושי.

מה כן ללבוש:

שמלת קפלים תיצור קימורים בכל המקומות הנכונים וסקיני ג'ינס ידגישו את האגן הצר. בחרי עקבים עדינים כדי להדגיש שוקיים דקים וקרסוליים נהדרים.

טילוניות טעימות:

קמרון דיאז ועדי אשכנזי


כתפיים חזה ומתניים צרים, ירכיים וישבן עבים

בשנות העשרים שלך היית ליידי קטנה עם טוסיק עגול וחביב. אבל אז הגיע גיל המעבר - החלק התחתון שלך הפך לגדול בצורה בלתי פרופורציונלית. זה קרה להרבה נשים שהיו 'פטיט' בעברן. אם לא תהיי זהירה במה שאת לובשת, ותמשיכי להאמין שהגוף שלך כבר לא זקוק להשקעה בבגדים, את עלולה להיעלם לתוך מכנסיי שק עם מתניים אלסטיות שיצמצמו את כל הסקסיות שלך.

עיצרי כאן ועכשיו. האטיטוד שלך נולד מתוך יאוש. את עדיין פטיט ויפה ועם מעט הדרכה את יכולה לנער את האבק מעל החצאיות והשמלות הכיפיות ולהחזיר את הנשיות לחייך ולארון הבגדים שלך.

מה כן ללבוש:

צרי כתפיים רחבות יותר עם מעיל דמוי משפך בחורף ובקיץ, שימי סארונג שמרפרף על הירכיים מעל לבגד הים. עקבים בצורת קונוס יאזנו את פלג גופך התחתון.

פעמונית רצינית:

הילארי קלינטון


כתפיים ואגן ברוחב זהה, עם מתניים דקים ורגליים ארוכות

העיפי מבט בתמונות בית הספר הישנות שלך (אם שמרת אותן) ותמצאי אותך – נערה שגבוהה מכולם בראש. תמיד התקשית למצוא בגדים שיתאימו ויהיו ארוכים מספיק בשרוולים ובמכנסיים ותמיד נאלצת להתפשר.

בהיותן גבוהות לרוב, העמודיות יכולות לשאת בגדים בצורה נאה. זו רק שאלה של לדעת לאילו חנויות ללכת ואיזה סטייל לבחור.

הזמנים הקשים ביותר עבורך הוא המעבר לגיל הבלות. ברגע שהכרס כבר לא מושפעת מדיאטות ותרגילים, הגפיים הארוכים שלך מתקשים להסתגל. שינוי בגוף יכול לשנות את כל הגישה שלך לבגדים. את מאבדת ראייה בכל הנוגע לצבעים שמתאימים לך ומתעלמת מהעובדה שהמבנה המפוסל שלך עדיין משגע.

מה כן ללבוש:

חולצות עם כיווצים וקפלים שוברים את המאורכות האינסופית של העמודיות. בחרי נעליים יציבות ותומכות. שמלת שיפון תרכך לך את הצורה.

עמוד לתפארת:

ניקול קידמן


חזה גדול, אגן ירכיים רחב, ירכיים גדולות, ישבן גדול עם רגליים רזות וקצרות

הכתפיים שלך רחבות, השדיים גדולים ועכוזך וירכייך נמצאים במחלקה משלהם אבל את כולך אישה – צ'לו מעודן ומכוון.

ייתכן שלעיתים את מרגישה בולטת בשטח ומשווית לחברותייך הפטיטיות. זה בסדר – כי את כזו! ולכן אין שום טעם בלנסות להסתיר את עצמך. היי רק עצמך, במלבושים משגעים ותמיד תסובבי כך ראשים כשאת יורדת במדרגות או מרחפת אל רחבת הריקודים.

לעולם לא יתאימו לך חולצות מתנפנפות וג'ינס אובר צמוד ותודה לאל. למרבה המזל, יש לך מבנה עצמות שיכול לשאת בגאון פריטים אציליים בעדנה וקלות.

כצ'לו, הדבר העיקרי שעלייך ללמוד הוא איך לעמוד זקופה ולשאת את הנתונים שלך בגאווה.

מה כן ללבוש:

מחשוף V רחב עושה נפלאות לעיצוב החזה, חצאית עם פאנל רחב תחזיק את הבטן בפנים ותחתוך את הישבן לחצי. לכי על נעליים שיתמכו בגודל של חלקן העליון של רגלייך והן יבליטו את הקרסולים האלגנטים שלך.

צ'לו שלא מזייף אף פעם:

אופרה ווינפרי


כתפיים רחבות, חזה גדול, אפס מתניים, אגן ירכיים צר ורגליים ארוכות.

כשמסתכלים על הסילואטה שלך, נזכרים בגביע קריסטל קלאסי – כבד ומרובע למעלה, המאוזן בבסיס צנום ואלגנטי. איתך, הבעיה היא בחלק העליון. כן, את נושאת חזה גדול, כרס נדיבה וגב רחב שתומכים בפרונט שופע. אבל היי, הביטי על הרגליים האלה! שם צריך להתמקד, כי אלה נולדו לעטות עליהן גרבוני רשת ועקבים גבוהים וסקסים.

זה רק עניין של להאריך עוד יותר את הקיסמים האלה שיש לך בתור רגליים - ואת מיד מרגישה משגעת. את יכולה להחליק לתוך רוב גזרות המכנסיים ותוכלי גם להשוויץ בגפייך גם בגיל מבוגר יותר, כי אלה האחרונים ללכת אצל אישה.

קרסוליים מפוסלים שורדים כיהלום שעובר בירושה. לא ברור למי מהם יש ערך יותר גבוה..

מה כן ללבוש:

צווארון וי רחב ועמוק 'יחתוך' את איזור החזה וחצאית שצמודה למעלה תדגיש את הרגליים החטובות. מכפלת ראוותנית מאזנת את חלקו העליון של הגוף. עקבים שכאלה, יחמיאו לרגלייך המעוצבות.

גביע לתפארת:

קתרין זטה ג'ונס


כתפיים רחבות, אפס מתניים, בטן ממוצעת עם ירכיים עבים

או בוי! הלבנה. בטח תהית למה לא המצאנו שם אחר למבנה הגוף שלך אבל השם מעיר לחיים את האתגרים שמציבה הלבנה. את מובכת מהעובדה שמאחורה יש לך צורה גברית משהו - הישבן שטוח כשל נער, אפס מתניים, רגליים ישרות מהסוף להתחלה וכתפיים רחבות שהיו באות טוב על שחיינית אולימפית.

יש סיכוי טוב שכרגע, הבגדים שלך רק מדגישים את הפיצ'רים הגבריים שלך. את מרגישה שזה פשוט בלתי אפשרי עבורך להיות נשית – וזה אכן קשה, אבל לא בלתי אפשרי.

הביטי בקים קאטרל, או ג'ניפר הדסון – לבנים שהן בייבס אולטימטיביות! הן מפתות, כריזמטיות ומלאות בטחון בידיעה שהן הפכו את הקוים הגיאומטרים שלהן למשהו שהוא מעבר לחושני.

יותר מכל צורת גוף אחרת, השינוי שאת תעשי - יהיה המעמיק ביותר.

מה כן ללבוש:

רצועת פאייטים בטופ שמחזקת את המחשוף העגול הנשי. קפלים אסימטריים בחצאית ירימו וילטפו את ישבנך. הלבנים זקוקות לקימורים, אז לכי על נעל עם חרטום מעוגל.


לבנים תוצרת הוליווד:

ג'ניפר האדסון וקים קאטרל


חזה קטן, מתניים ארוכים, בטן שטוחה, 'אוכפים' ורגליים כבדות

כשזה מגיע לחלוקת משקל, מרכז ביש המזל נמצא סביב ירכייך הבלוניים - האוכפים האלה בצידי הגוף, שאת פשוט לא מצליחה להיפטר מהם. כשעוברים לחלק התחתון שלך גופך, מבחינים בקרסוליים שאת לא כ"כ אוהבת. זה לא שאת במשקל יתר - אגסיות יכולות להיות סקיניות, אפילו יותר רזות מטריני, אבל גם הירכיים שלה, בכנות, הררבה יותר גדולים משאר הגוף שלה.

כפי שאפשר לראות, לאגסית יש הרבה איכויות שמכפרות על גודל הירכיים – וכולן בחלק העליון. השדיים לא גדולים, אבל הם יכולים להחליק באלגנטיות לחולצות מתנפנפות ועדינות. הזרועות שלך, יבורכו, תמיד קרובות לשלמות. לעזאזל, קשה לטעות עם החלק העליון שלך!

גב שרירי ומתניים קטנטנות הופכים אותך לעלמה ברת מזל. קדימה, הציגי את הסחורה העליונה שלך ושימרי על 'המרתף' מיסתורי לעולם החיצון.

מה כן ללבוש:

הימנעי מכיסים צדדיים ולכי על מכנסיים שטוחים מקדימה. מגפיים שטוחות הן מתנת האל לכיסוי הקרסוליים ויאפשו לך ללבוש חצאיות ושמלות. חגורה אמצעית תמשוך את תשומת הלב למתניים.


אגסיות ערבות לחיך:

סנדרה בולוק וטריני וודול

אז מי אתן?


צ'או, בלות


התמונות מכאן ומכאן

וגם מכאן





13 תגובות :

  1. קים קאטרל לבנה? וואו. זה בוסט רציני לאגו.

    השבמחק
  2. אין עליהן! ועל המשפט האלמותי שלהן- no color with black!
    אני אגס קלאסי שמודע לעצמו... אבל למה "אוכפים"? muffin top..נשמע הרבה יותר טוב.. קצת קצפת שגולשת...

    השבמחק
  3. אני אגרטל..או גביע?
    אחד הפוסטים הטובים שראיתי, במהרה אשים לינק אליו מהבלוג שלי

    השבמחק
  4. קים קאטרל הפתיעה גם אותי אבל הסתכלתי מקרוב וזה נכון, היא בהחלט 'בריק' קלאסית..

    האוכפים זה תרגום של saddle כך, במקור..

    ותודה למודנה!!

    השבמחק
  5. אחלה פרוייקט לקחת עלייך.... יצא מילון מועיל במיוחד

    השבמחק
  6. בדיוק היום צפיתי בפרק הזה ב-VOD וחיפשתי עוד הסברים, ומצאתי אצלך, בעברית!!! תודה!
    מזו שלא החליטה אם היא פעמון, אגס, צ'לו או שעון חול

    השבמחק
  7. האם את יודעת איפה אפשר לרכוש את הספר,פרט לרשת?

    השבמחק
  8. יפיתי - תמיד תתחיל בחזה. אם הוא מתאים לתיאור, נסי לבדוק את שאר הפרמטרים.

    אנונימי - אפשר לרכוש בארץ את הספר "מה לא ללבוש" חלק 1+2

    השבמחק
  9. מעולה, תודה

    השבמחק
  10. סחתין על הסידור המעולה של הגזרות והעצות..
    אם שמת אותי תחת אותה קטגוריה של קמרון דיאז ועדי אשכנזי.. מי אני שאתלונן שאני נראית כמו משולש הפוך

    השבמחק
  11. לא מוצאת את עצמי...אבל מה זה משנה...העיקר שנדע להתלבש בצורה שאנחנו אוהבות ומחמיאה לנו

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...