יום חמישי, אוגוסט 05, 2010

בטיפול.

אל מדפי הפארמים ובתי המרקחת הגיעה זה עתה סדרת הטיפוח הטיפולית (דרמו-קוסמטית) 'קלינרל' של חברת הקוסמטיקה AHAVA אשר פותחה ויוצרה בשותף עם חברת התרופות 'טבע' ומיועדת לטיפול בבעיות עור. מדובר בסדרה אשר מתמקדת במחלות עור מסוימות כאטופיק דרמטיטיס (ה'אסטמה' של העור), אקזמה ו'מחלת עקרות הבית' (כשהעור פורח מתכשירי ניקוי ותכשיטים שאינם זהב או כסף), כף רגל סוכרתית (שלא נדע) ופסוריאזיס, הצמוד שלי מזה עשר שנים.

כן, יש לי פסוריאזיס. במרפקים, בברכיים, על אוזן שמאל ולפעמים בלמעלה של כף הרגל ואני לא מתביישת בזה, כי המצב שלי קל ולא מחמיר כבר כמה שנים טובות (נוק נוק נוק) אבל יש הרבה שכן. כשהמחלה הארורה הזו מתלבשת על חלקים נרחבים בגוף, היא בהחלט מסוגלת להרוס לך את החיים - הקשקשים מגרדים, העור נראה מזעזע וההערכה העצמית עוברת דירה אל איזור התחת.

המצב שלי קל מאוד, כאמור, ולכן כאשר שמעתי כי מבדקי הסדרה הראו תוצאות משביעות רצון על ספחתיים אחרים, החלטתי לבדוק גם אני. חשוב לציין כי המשחות אינן מתיימרות לפתור את הבעייה, אלא משמשות כעזר נגד הטיפול השוטף. אני לא מטופלת במשחות או תרופות או תאי UVB. הספיק לי, תודה ואני גם ככה שונאת תרופות ולוקחת אקמול רק אם אני מרגישה שאני בדרך לקבר.

אז הקפדתי למרוח את קרם הגוף הייעודי PSO בוקר וערב ולשלבו בטיפול השוטף שלי, שתכף אספר עליו כדי לעזור למי שסובל מאותה בעייה, והתוצאות אמנם אינן פלאיות, אבל הן די טובות. הקרם מוסיף לחות לאיזורים הנגועים שסובלים מיובש מוגבר (בד"כ מפרקי הגוף), מגמיש אותם ומשמר לחות מספקת לכמה שעות טובות, אבל שוב, רק בליווי טיפול שוטף.

מתוך הקומוניקט: הסדרה מבוססת על שילוב ייחודי של תמצית מינרלים, ובוץ ים המלח, המשפיעים על התחדשות העור ושומרים על הלחות התורמת לשיקום ושימור מבנה העור. בנוסף, מכילים המוצרים תמציות צמחים עם תכונות אנטי מונעות גירוי ואנטי דלקתיות. כל מוצרי הסדרה היפואלרגיים, אינם מכילים סטרואידים, בישום, פרבנים ו- SLS.



איך אני מטפלת בעצמי:
אני קונה חימר ירוק, שאפשר למצוא בכל בית טבע והמחיר שלו לא אמור לעבור את 25 השקלים. אני לא זוכרת כמה עלה החימר האחרון שרכשתי כי הכמות שלו מספיקה לחודשים ארוכים. בכל מקרה, הוא של חברת sun line אבל אני משערת שכל חימר ירוק אחר יהיה כשיר לקרב.


אחרי המקלחת ולפני השינה: שמים כפית חימר ירוק (או יותר, לפי גודל הבעיה) ומוסיפים קצת קצת מים ובהדרגה, עד שמקבלים עיסה בוצית לא רטובה מדי ולא נוקשה מדי שאמורה להזכיר במרקם שלה את הבוץ מים המלח.
מורחים על המקום המטופל, עם כפית או עם האצבע ועוטפים עם ניילון נצמד, שלא ילכלך את המיטה ווהולכים לישון.

זהו. עושים את זה ערב ערב במשך שבוע או יותר למי שצריך, ואחרי יום כבר רואים שינוי. לא להיבהל, ביום יומיים הראשונים יראה כאילו המצב החמיר כיוון שהאיזור יהיה אדום יותר אבל אחרי כמה ימים זה עובר והקשקשים 'משתטחים'.

אז נכון שתראו כמו ילד בכיתה ב' שהתחפש לוידאו מוברח, אבל זה שווה את המאמץ.

שנהיה בריאות,

וצ'או, בלות.








5 תגובות :

  1. החימר הירוק אמור לעזור גם למי שיש אטופיק דרמטיטיס (לי)? למרות, שמצבי השתפר פלאים הודות לטיפ מהתזונאית שלי שאמרה לי לקחת תוספי תזונה של פרוביוטיקה, אני עדיין היסטרית לפני כל חורף.

    השבמחק
  2. מיראל נראה לי שבהחלט כן ואם לא יעזור אז בטוח לא יזיק. עלי והשתפרי והמון בריאות יקירתי.

    השבמחק
  3. הי,
    גם אני נושאת את עול הפסוריאזיס ושמחה לקבל טיפים חדשים :)
    החימר עוזר גם לפסוריאזיס שמופיע בקפלי הגוף (פופיק, מאחורי הברכיים וכו')
    תודה :)

    השבמחק
  4. בתגובה שלי למעלה- זו הייתה שאלה עבורך..

    השבמחק
  5. הי נופר, אני משוכנעת שהחימר עוזר גם שם. שווה לנסות. בהצלחה והרבה בריאות!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...