יום שלישי, ספטמבר 28, 2010

אויש תנוחו.

אני בהחלט לא הראשונה שכותבת על לוח השנה המדובר של רשת אגאדיר, אבל יש מצב שאני הראשונה שכותבת שזה ממש לא מזיז לה. בטח אחרי שצפיתי בסרטון הזה.

למי ששהתה בחלל החיצון בשבועיים האחרונים: רשת ההמבורגרים היקרים מדי 'אגאדיר' הפיקה לכבוד השנה החדשה לוח שנה בכיכובן של מיטב המלצריות מרחבי סניפי הרשת, מה שעורר את זעמן של מנהיגות הזרוע הפמיניסטית שיצאו למתקפה חזיתית כנגד ה'ניצול' וה'הפיכה לאובייקט מיני' ואף הגיעו רגלית לסניפים והפגינו לאנשים מעל לצ'יפס. ואני אומרת - תרגיעו.

הצצה חטופה לתמונות ה'פרובוקטיביות' מגלה כי לא ניצול ולא יער. המלצריות (הכוסיות גוד דאמט) הצטרפו בשמחה למשימה, והצטלמו בחדר השינה שלהן בלבוש מלא ובפוזות שהיו נחשבות לדי צמחוניות אם במקרה היו מפארות הפקת אופנה סטנדרטית. עד כמה שידוע לי, דרכוניהן לא נלקחו והן מתבדחות עם הבוסים שלהן.

איזה פרובוקציה, איזה ניצול

חבר הלוחמות, שמשום מה מאמצות לוק גברי נטול מקיאז' או כל סממן נשי באשר הוא, מחו כנגד הקשר בין בשר המבורגרי לבשרן של המלצריות. סליחה, אבל נתקלתי בצילומי אדיטוריאל בשרניים פי כמה בהפקות אופנה שגרתיות ביותר. התמונות של המלצריות הן גג מהזן הפייסבוקי.

דפדוף קצר ב'בלייזר' יחשוף הרבה יותר בשר מזה

אז מה באמת הקשר בין לוח השנה לבשר טחון? אין קשר. אגאדיר, לאורך כל הדרך הפרסומית שלהם, מתמקדים בתדמית המקום ולא יורדים לרזולוציות של איכות או טעם המוצר שלהם ולוח השנה הנ"ל הוא בהחלט אמצעי נאה להראות ולהיראות ולחזק את התדמית. מה שחברות הקומנדו הפמיניסטי לא קלטו או שהיו חמומות מדי בכדי לחשוב עליו הוא שהן בעצם נתנו בוסט של פרסום לרשת, הפיצו את הבשורה לכל עבר והשיגו לאגאדיר אייטם בכל מדיה אפשרית.

אמא'לה! איזו פרובוקציה! אני הופכת לפדופילית! הצילו!

נכון, גם אני יצאתי לא מזמן כנגד קמפיין הגועל של ארנה אבל המחאה שלי לא היתה פמיניסטית אם כי פרסומאית. מחיתי כנגד סרות הטעם והתעלמות מקהל יעד וכנגד שימוש בחוסר מקוריות לשם הפרובוקציה. באגאדיר לעומת זאת, יודעים מי קהל היעד שלהם, מבינים מהו המיצוב הנכון ופועלים נכון שיווקית.

אנחנו נשים, הכח שלנו הוא בתוכן שלנו, אבל גם בלוק שלנו. ויש לחגוג את זה, לא לקבור את זה תחת סיסמאות אידאולוגיות נבובות. מעורר פדופיליה? קאם און.. מנצל נשים? לי נראה שהן די נהנות, הופך אותנו לאובייקט מיני? כל עוד יש לנו ציצי, תחת ואיברי רבייה נשיים אנחנו אכן אובייקט מיני ושום יבבה פמיניסטית לא תשנה את זה.

הניצול מחפיר! תחזירו לה את הדרכון מיד!

לסיכום - תנוחו, תרגיעו ותפסיקו לספק יח"צ בפריסה ארצית לתכנים שאתן מתנגדות להם. המחאה שלכן עושה שירות רע ביותר למין הנשי, מגחיכה אותו ויוצרת אפקט לגמרי הפוך.

שיהיה חג שמייח ופורח
וצ'או, בלות.

10 תגובות :

  1. חחח גדול, ריבוי ההודעות רק מחזק :)

    השבמחק
  2. אני באמת הייתי בחלל החיצון ולא ידעתי שלוח השנה עשה כאלה גלים. אני בטוחה שמשרד היח"צ צהל ושמח.
    באופן כללי אין פה שום ניצול אלא אפילו הענקת איזשהן 15 דקות לתהילה למלצריות ואני בטוחה שהן נהננו להצטלם.
    אם זה הקו הפרסומי של המקום שיהיה במזל, אני אוהבת המבורגרים אחרים :)

    השבמחק
  3. הבעתה וההדיוטיות שעוררה כתיבתך איננה יודעת מנוחה אצלי שכן היא מעודדת את התרבות החלמאית והאווילית הפושה בכל ובתור בחורה צעירה התביישתי לגלות אותה אצלך.
    העוול שאת מחוללת למחאתן של הבנות הוא גס לא פחות מהפרובוקציה של אגאדיר, להלן פרובוקציה איננה בציצי חשוף או ברגליים פסוקות, העמדתן של הבנות בחדרי שינה בלבוש כזה או אחר הוא די והותר בכך. מהו הקשר בין ההצגה "הצמחונית" כדברייך לרשת ההמבורגרים? ומדוע אם כן לא הוגשו (הפרסומאי שבך) המלצרים באותו ייצוג מ"הזן הפייסבוקי"? יש קשר ישיר מגמתי וברור בין השניים, אולי נחמד יהיה לזכור את היותנו כ"האחר" לפני הטחות "הקומנדו".
    ומהי הקביעה "לי נראה שהן די נהנות, הופך אותנו לאובייקט מיני? כל עוד יש לנו ציצי, תחת ואיברי רבייה נשיים אנחנו אכן אובייקט מיני ושום יבבה פמיניסטית לא תשנה את זה". הנביבות שאת מטיפה לה רווי במילותייך את, האם גם הגבר שככל שידוע לי "הינו בעל תחת ואיברי רבייה" יוצג אי פעם כאובייקט מיני מסוג לאמור? או בתנוחות "שמפאר כל הפקת אופנה סטנדרטית"? בתור בחורה- עם "ציצי, תחת ואיברי רבייה נשיים" מושכים עד למאוד בעיני הבריות, הייתי חייבת לחרוג ממידת צניעותי שכן חלילה הגב' תחשוד שהנני "מאמצת לוק גברי נטול מקיאז' או כל סממן נשי באשר הוא"- חורה לי מאוד להתקל בפרסום מהסוג הזה, ועוד יותר בכתיבה שלך. מה קורה לך בת אדם? ? לרדד את הביקורת הפמיניסטית לכדי "מסיבת פיג'מות לא מזיקה" זה לבטל במחי הבורות את ההישגיים של עשרות השנים האחרונות. כל עוד הסטטיסטיקה של ההטרדות המיניות, האלימות והאפלייה והבוטות מהסוג שהפגנת בבלוג מצויים בחברה, תסלחי לי, איך אפשר לנוח??
    פמיניזם זה לא מילה גסה הפרוייקט ומה שכתבת ועוד איך כן.

    השבמחק
  4. עוול, זה כשמבצעים פעולה שפוגעת באיכות חייו של אדם. אני הבעתי דיעה.

    מלצרים דוגמנים לעולם לא ישיגו את אותו אפקט - ככה זה, כשם שנשים לא 'עושות' גברים אלא להיפך. ככה הטבע יצר אותנו, מה לעשות.

    בכל שנותיי על פני האדמה לא נתקלתי מעולם באפלייה ולא חשתי פחות מעמיתיי הגבריים. תציצי בעולם היח"צ, העיתונות, האופנה (בארץ כן כן) - העולמות האלה מורכבים בעיקר מנשים חזקות ששולטות בעסקים שלהן ביד רמה ולא הפמיניזם המהולל הביא אותן לשם אלא עבודה קשה וכח רצון.

    מצער אותי שקומנדו הפמיניזם מבזבז את האנרגיות הלוחמניות שלו על הבלי הבלים בזמן שקיימים שטחי אש ראויים יותר להפגנה ומשפיעים על חיי כולנו - תאונות דרכים, מיסים, עמלות בנקים, שחיתות ואלימות - שם בהחלט מוקדם מדי לנוח.

    זו דעתי, זהו הפורמט להביע אותה וזה הזמן להודיע שהיא לא מתכוונת להשתנות.

    השבמחק
  5. שלום,
    בעיניי, להחזיק בתודעה כוזבת כאשה בוגרת זה מפעים. הפירוש הסמנטי שלך יכול להיות נכון אולם "עוול" לא מורה אך ורק לפעולה ישירה, כל פגיעה פיזית/ מילולית נכנס תחת הקטגוריה אז כן גב' את עושה עוול. מיניות ומגדר זה לא מצב "טבעי", לא "ככה הטבע יצר אותנו", ולא "ככה זה מה לעשות" זה תולדה של שיח פוליטי הנוגע למאזן הכוחות בין המינים ובקיצור זה ייצור, זה תרבות והז'רגון שלך נגוע בו ככולו. אני מפנה אותך לג'ודית באטלר ובתקווה שאכן תנצלי את ההצעה הכנה ממני אליך. הסטטיסטיקה האישית שלך מעוררת סגידה, מספיק לפתוח עיתון או להציץ באופן אקראי במיפוי החברתי, כלכלי פוליטי בכדי להבין שאת לא דוגמא מייצגת אז אנא חדלי להשלות, את אשה ששפר גורלה, יחידת סגולה ובקיצור אשריך.
    ובאשר ל-"העולמות האלה מורכבים בעיקר מנשים חזקות ששולטות בעסקים שלהן ביד רמה ולא הפמיניזם המהולל הביא אותן לשם אלא עבודה קשה וכח רצון"- את עובדת עלי נכון?
    אני לא יודעת באיזו בועה אשלייתית את חיה בו אבל ב2010 אנחנו יכולות רק לפנטז מרחוק על "18מיליון הסדקים בתקרת הזכוכית" וזה בתנאי שאנחנו לבנות משכילות ועשירות. ואני לא רוצה להזכיר את המוסר הכפול. ההכרה הנעדרת שלך לא תופסת שאת יורקת לבאר ממנו את שותה וזו עוולה משום שמי שנתקל בהצגה הסטריוטיפית שלך עלול לחשוב שאין כל פסול בהחפצה "הצימחונית" הזאת של הגוף הנשי. לא מענייני להציג אחוות/אינטרס בנות משותף אבל לשים רגל לבנות שמעיזות להרים קול מחאה צודק, וחמור מכך לקטלג אותן זה ממש כסילות ואני מצרה על כך. ברור שקיימים עוד חולות רעות אחרות בחברה (לא הבנתי את השיוך) ומידת האקוטויות לא פחותה, אבל פמיניזם זה כלי חיוני שאין להשלות, להטעות או להקל בחשיבותו לבטח לא כאשה. בנקודה זו תרשי לי לפרוש בנימוס מהבלוג המתעתע, מאחלת לך ולבני- משפחתך מועדים לשמחה ברכות וימים טובים.

    השבמחק
  6. מתוך ויקיפדיה:
    באטלר טוענת כי הפמיניזם ביצע טעות חמורה בניסיון להגדיר את הנשים כקבוצה. היא רואה בחלוקה זו ביטול האינדיווידואל של כל אחת מהקבוצות בכך שהגדירו אותן. כך, במקום שיאפשר לכל אדם לפעול כפי שירצה מתוך, אינטרסים אישיים ולפי מאפייניו. באמצעות האבחנה הברורה לשתי קבוצות שהן שונות, סגר הפמיניזם דלתות בפני נשים רבות.

    אני לא אישה ששפר עליה גורלה - נתוני הפתיחה שלי היו די גרועים. אני אדם, שלקח את עצמו בידיים והחליט להפוך את עצמו למי שהוא רוצה להיות.

    אני לא "לבנה" - אני חצי ספרדייה
    אני לא "משכילה" - יש לי בקושי בגרות וגם היא לא משהו.
    אני ממש לא עשירה. לא גדלתי ככה וטרם הגעתי למעמד שיגדיר אותי ככזו.

    אושו אמר "הבעיות מתחילות כשמתחילים לתת הגדרות". אני פרשתי בנימוס מכל מה שמוגדר כ'פמיניסטי'.

    שיהיה סופ"ש דבש,
    מירב.
    מירב

    השבמחק
  7. לא לדעת מה זה פמיניזם זה דבא אחד, לצטט את ג'ודית בטלר מהויקיפדיה זה כבר יש גבול לפדיחות שאת יכולה לעשות לעצמך.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...