יום שני, פברואר 04, 2013

טונה של אהבה.

בשלוש השנים שבהן הבלוג הזה קיים, אף פעם לא כתבתי על נושאים שאינם מהצ'כונה של אופנה, טיפוח ולייפסטייל אבל מכיוון שהייתי מעורבת באירגון הפעילות שתכף אספר לכם עליה, החלטתי להשתתף בה בעצמי, לצאת באקסטרים מעורי ולכתוב פוסט בישול וזאת למרות שאני רחוקה קילומטרים רבים מגילוי רזי המטבח.באפייה אני אף פעם לא יודעת מתי צריך להוציא מהתנור, בבישול אני אף פעם לא יודעת כמה מלח צריך לשים ובגדול, גם המתכון המדויק ביותר נראה במטבח שלי כמו אסון קולינרי ואני לגמרי מקנאה באלה שטובים בזה כי פשוט לא מבינה איך הם יודעים מה טעים עם מה ומתי התבשיל מוכן. כל שנותר לי, הוא להסיק שזהו חוש או מתת אל שפסחה עלי ולא השאירה לי פירור לנחמה. "את נורא מוכשרת בהמון תחומים אחרים" אני מנחמת את עצמי תמיד, בעודי נוגסת בעוד עוגיה שרופה או לא אפויה מספיק שיצאה כרגע מהתנור.

אבל, כששקית המגדנים של טונה סטארקיסט נחתה לי על הסף, לא נותרתיי אדישה והתגייסתי לביצוע המשימה: לבשל מנות טונה עם ילדים או עבור ילדים. היתה לי בעיה טכנית קלה עם הבריף - אין לי ילדים (מבחירה, אל תתחילו לנבור לי בשחלות) ולכן החלטתי לקחת בהלוואה את שלושת אחייני המתוקים ולהיות דודה כשירה ומתפקדת אשר משתעשעת במטבחה עם אחייניה ביום שבת שמשי ונחמד.

טונות של טונה, פלאס מהדורת גורמה של דגים מעושנים וסינר!
וגם חוברת מתכונים בריאים, חוברת צביעה וחוברת אינפו

המשתתפים:
מר אריאל קלמן
העלמות יערה (מימין) ואלה קלמן
הגיברת דודה.
דקה לפני שהמטבח שלי הפך לאיזור קרבות
המתכון הנבחר: קציצות טונה אפויות בתנור

הסווט-שופ בפעולה:


הדודה קוצצת

ואחרי שקולפים, מגררים וקוצצים, מכניסים למקרר לשעה.

אבל מה עושים עם שעה פנויה?
לא ולא!
יוצאים לשחק בחוץ. ויש לנו אליבי מוצק לגרפיטי שמאחור - אנחנו מבשלים טונה!

וכששבים הביתה לבלילה שהתקררה מתחילה מלאכת גילגול הקציצות:

ו-ל-ת-נ-ו-ר!

ועכשיו, מחכים לקציצות ומעבירים את הזמן:
 מצטלמים
 מתופפים
ומעניקים הרבה אהבה לחיות רעבות תמידית.

ואחרי 30 דקות פחות או יותר...
מוכן!
 וטעים! אפילו שהדודה הכושלת שכחה לשים נייר אפיה/לשמן את התבנית וכל מאפה שיוצא תחת ידיה
 ניחן בכיעור מופלג.

יש זיכוי גם מהשופטת הצעירה והמחמירה ביותר.

המתכון המלא שבחרנו ביחד:

וכך גם אני נראיתי כשהאחיינים שבו לרחובות והבית חזר להיות דירה של דודה מצ'וגעת ועייפה מאוד.
אימהות - איך אתן עושות את זה??

ולסיום, קצת על טונה וילדים - לאחרונה הסתובבו כתבות ברשת שטוענות כי טונה מסוכנת לילדים בשל הכספית באיזורי המחיה של הדגים. האמת היא שמדובר בסוגים מאוד מסוימים של דגי טונה - שאינם נמכרים בישראל, כך שהעובדות הן לא לגמרי נכונות ובטח לא מדויקות. עוד על טונה וילדים: כאן

למידע נוסף על מוצרים ועוד המון מתכונים: אתר סטארקיסט ישראל
לייקוש לסטארקיסט פה

בשלו, אפו ואל תשרפו,
וצ'או, בלות.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...