יום ראשון, אפריל 14, 2013

על כלבים, חתולים ודיקורים.

בימים כתיקונם, בלוג זה עוסק באופנה וטפחת, אבל בגלל שעומדת מאחוריו גיברת אחת שאוהבת חיות עד מאוד, אסיט לרגע את רדאר הגלאם ואסקר נושא שמאוד קרוב לליבי - בעלי חיים ובריאותם.
כשזה נוגע לבריאותי האישית, אני מאוד נוטה להאמין בטיפולים אלטרנטיביים. תמיד אשמח להתנסות בתרופות המבוססות על צמחי מרפא ולא על מודל הרווח של חברות התרופות (אחת מהתעשיות הריווחיות ביותר בעולם) ולמי שמזלזל בצמחי מרפא ובכוחם, אני תמיד אומרת - הלללו.... מה עם קנאביס? האם גם הוא צמח חסר כוחות ריפוי או לכל הפחות השפעה מיידית ופוטנטית?? איי רסט מיי קייס.

אך ללא ספק, הטיפול שבעיני לעולם אינו מכזיב הוא הדיקור הסיני או כפי שנקרא בלעז -  אקופונקטורה. לאחר שגיליתי בעצמי את נפלאותיו ואת ההשפעה העצומה שיש לו על בריאות הגוף (והנפש, בל נשכח את הקשר ביניהם) הפכתי לשליחה נאמנה ומפיצת בשורה ואני שולחת בקביעות את חבריי הסובלים מסימפטומים אלה ואחרים למדקר שלי (דר' פאבל שוורץ הקוסם) ותמיד מקבלת טלפונים נרגשים ומלאי תודה בחזרה.


אבל ספקנים תמיד יש ("זה פלאסבו") ולאלה אני עונה בבטחון - או יה?? גם על בעלי חיים דיקור משפיע כפלאסבו? ממש לא. ומאין הבטחון? הנה הסיפור המלא:


לפני כשנתיים, סנופי (ב-פ' רפה), הגולדן רטריבר האהובה שלי החלה לסבול מחולשה באגן. לאחר צילום רנטגן נקבע כי הפרקים ועצמות האגן שלה חלשים וזאת למרות שהיא רק בת 5, תוצאה של, אני משערת, הרבייה פיראטית לא אחראית (סנופי היא 'יד שניה' ואני לא יודעת מה ההיסטוריה שלה). המתוקה שלי סבלה מכאבים ומתנועת אגן מוגבלת והמצב היה כה חמור שלעתים היא לא הצליחה לקום מהרצפה והיתה קוראת לי בנביחה כאובה שאבוא לעזור לה להתרומם על רגליה. הלב שלי נשבר כיוון שלא יכלתי לראות את הכלבה שלי סובלת כל כך אבל מצד שני, נחרדתי מהמחשבה שמעתה ועד סוף חייה אאלץ להלעיט אותה בתרופות ואיכות חייה תלך ותרד עם הזמן.


ואז אחי שי, שעובד בספארי ברמת גן הציע לי ליצור קשר עם קולגה שלו, מטפלת אלטרנטיבית בבעלי חיים שמטפלת בין היתר, בחיות חולות או פצועות המאושפזות בבית החולים לחיות בר בספארי בדיקור סיני, פרחי באך, הומאופתיה ולייזר רך. עד אז לא ידעתי שקיימים טיפולים אלטרנטיביים לבעלי חיים, אבל אם זה טוב לחיות בר חשבתי, זה בטח לא רע לחיות בית  והנחתי שגם אם לא יעזור, לפחות שווה לנסות.

וככה הכרתי את מור מוסינזון המופלאה, אישה טובת לב, עדינה (וגם יפה), שאוהבת בעלי חיים אהבת אמת והפכה במהלך הטיפולים לחברה טובה ובעקבות טיפולי הדיקור שביצעה בסנופי, גם למלאך מרפא ומיטיב. לא נזקקנו ליותר מארבע פגישות טיפול, וקיבלתי חזרה כלבה נמרצת, בריאה וקופצנית כעז הרים. הבעיות שהיו לה נעלמו כלא היו, ועד היום אני לא מאמינה למראה עיני כשאני רואה אותה קופצת לגבהים, רצה אחרי כדורים, עולה במדרגות כרוח סערה וצועדת בשמחה ומרץ בטיולים רגליים.

סשן דיקור לוקח כשעה, בה מוחדרות המחטים המטפלות לאיזורים הבעיתיים בגופו של בעל החיים. גם אם בהתחלה יש התנגדות קלה מצד המטופל, כאשר כל המחטים מוחדרות לבסוף, יש להן השפעה ממסטלת מעט ומרדימה, כך שברוב המקרים לא תזדקקו להרגעה מיוחדת של בעל החיים שלכם.
דיקור באיזור האזניים, עוד איזור בעייתי של גולדן רטריברים
פט-טיפול.
סנופי סאטלה.

עם כלבים זה די פשוט, עם חתולים זה מעט יותר טריקי כי לרוב צריך לתת להם כדור הרגעה אבל אני יכולה להעיד שגם סימבה, החתול של יפית שעבר תאונה מיסתורית ונוראית שגרמה לקרעים במערכת השתן שלו וכמעט סיימה את חייו, עבר שני סשנים של דיקור אצל מור וכיום, לא נעים להודות, הוא נראה אפילו יותר טוב מלפני התאונה ואפילו הוטרינר שלו מתפעל ממצבו. 
סימבה התותח.

הטיפולים יכולים לסייע גם לכלבים קשישים שמתקשים בהליכה או בתפקוד היומי ולשפר באופן מופלא את איכות חייהם. דיקור מסייע גם לבריחות שתן, בעיות עוריות, חרדות וכל בעיה כרונית שעלולה לצוץ ובנוסף לתועלת הרפואית לבעלי החיים ולשקט הנפשי שלכם, הוא עשוי לחסוך לכם הרבה מאוד כסף. מחירה של פגישת טיפול (שנערכת בביתכם) הוא בין 150-200 ש"ח ובדרך כלל כמות הטיפולים אינה גדולה כי לרוב כבר לאחר הסשן הראשון ניכר שיפור.

פרטים נוספים ולייקוש למור מוסינזון: כאן, בפייג' שאני עיצבתי לה :)
טלפון: 052-885-6666
מור וחברים נוספים שאומרים תודה.

לפני סיום, אני רוצה להמליץ גם על הדר גוטמן, מטפלת אלטרנטיבית שלא פגשתי או יצא לי לראות איך היא עובדת, אבל אני עוקבת אחריה בפייסבוק והתמונות והסירטונים שהיא מעלה על בעלי חיים שעברו שיקום תחת ידיה מרגשים אותי עד דמעות בכל פעם.

ולסיום סיומת - אם הכלב שלכם סובל מאגן חלש או מהיפ-דיספלזיה, מומלץ, בנוסף לדיקור להחליף לו את סוג המזון, במקרה שלי זהו JD שמכיל רכיבים מחזקי עצמות, לשלב בתזונה שלו גם עצמות עוף (לא מבושלות!) ולתת לו תוסף שנקרא SUPER FLEX שעשוי מהחומר אשר נושר באופן טבעי מקרני איל ועושה נפלאות. התוסף מומלץ גם לחתולים שסובלים מבעיות פרקים. שאלו את הוטרינר.


ובברכת בריאות לכולנו ולהולכי על ארבע שלנו,
וגם חג עצמאות שמייח,
שבוע טוף וצ'או, בלות.

4 תגובות :

  1. גברת קאופמן היקרה, אם מקודם היה סיכוי לקראש רציני, עכשיו הוא התחזק לחשש ממשי. :-)

    אם כי אני לא רואה את הצ'ופצ'יק החתולי משתף פעולה עם אקופנטרה, אני בהחלט חושבת שבמקרים פיזיים ובעייתים זה בהחלט פיתרון שחובה לנסות. איכות החיים שלהם משתפרת לאין שיעור! וברור שאין פה שום עניין של פלאסבו. :-P


    -מירי

    השבמחק
  2. ממש שמחתי לקרוא את הפוסט הזה! הכלבה שלי נושמת בכבידות, אולי טיפול אלטרנטיבי יכול להיות הפתרון.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...