יום שבת, יוני 21, 2014

אוף טופיק - שירים וגם ריקודים.

כשהייתי ילדה, אמא שלי שלחה אותי לחוגי ריקוד שבאייטיז קראו להם 'ריקודי ג'אז' אבל בעצם הם היו ועדיין 'ריקודי פופ', ז'אנר שאני מאוד מאוד מחבבת גם בגילי הקשישותי כי זו המוסיקה שהכי כיף לרקוד אותה. נורא אהבתי ללכת לחוג הריקוד ולרקוד את מדונה, סינדי לאופר ולהיטי שנות השמונים, עד שבגיל 13 בערך עזבתי את חוג הריקוד כי יותר עניין אותי ללכת לחוג דרמה של 'בימת הנוער' ברחובות. ברור, שם היו בנים.


במבט פלאש-בקי לאחור אני יכולה לקבוע בודאות כי כנראה הייתי רקדנית די מוצלחת ושחקנית די כישלונית כי עד היום אני ממש אוהבת לרקוד ולצפות בריקוד ודי נמנעת מהצגות תיאטרון. אחת הסיבות שאני כל כך אוהבת את בנגקוק היא כי ברוב המועדונים מנגנים מוסיקה עכשווית שכאמור הכי הכי כיף להזיז את הטוכעס לצליליה ולעשות ליפסינק לכל המילים. 

ולמה אני מטביעה אתכן בשלולית הנוסטלגיה הפרטית שלי? כי לאחרונה התמכרתי וחרשתי הלוך וחרוש על שני קליפים שקילפו אותי מהעור של עצמי. שניהם עטופים במוסיקה מעולה ובשניהם המוטיב המוביל הוא הריקוד. 


הראשון: Chandelier של סיה, שכן, ספרו לי עוד על כמה היא מדהימה והורסת נפש אחרי שאני מאזינה לה באדיקות כבר מימי ZERO 7 רק שהשנדליר הזה הוא סוג של שיא מוסיקלי של סיה ובודאות כרטיס הכניסה שלה לפנתאון המיינסטרים. השילוש הקדוש הזה של ליהוק גאוני (הילדה מאדי זייגלר מסדרת הריאלטי Dance Moms) כוריאוגרפיה מנסרת לב של ריאן הפינגטון והשיר הענק הזה פלוס אווירה סטנלי קובריקית, אפיל הבובה העירומה והנטושה והתחושה שמספרים לך סיפור מעניין, הוא בעיני הסוד לקליפ מושלם שראוי להיכנס לרשימת הקליפים האהובים והנחרשים ביותר:




את השני גיליתי ממש השבוע - קוראים לה קאיזה (Kiesza), היא קנדית והיא ממש מגניבה! לשיר קוראים Hideaway והוא כולו געגועים לניינטיז, ממש כמוני. בניינטיז היה הכי כיף. לפחות עד 1995. כל הקליפ כולו מרקד במה שלי נראה כוואן-שוט מעורר הערכה. לינוקאות מביניכן - ככה בדיוק רקדו בניינטיז. הסטיילינג של קאיזה בקליפ הזה הוא פצצתי ברמות קשות כי הוא ממקסס איפור ושיער של שנות הארבעים, מלבושים של שנות התשעים ונעליים מסוף האייטיז. פשוט תענוג.


אז הלכתי ובדקתי אם יש עוד קליפים שכאלה, עם אחלה סטיילינג, שיר מעולה וריקוד כובש ואספתי עבורכן כמה קליפים נוספים כדי לפתוח את הסופ"ש בפיזוז:

1,2,3,4 המגה-מקסים באקסטרים של FEIST שצולם כולו בוואן-שוט. שימו לב לאוברול הפאייטים הכה מאסט-הב שלסלי פייסט לובשת.

Single Ladies של ביונסה. כמובן.

במנהרת הזמן - Running Up That Hill של קייט בוש. אחד השירים והקליפים האהובים עלי בכל הזמנים כולם.


לא בדיוק וידאו קליפ, אבל הפתיח של אוסטין פאוארס הראשון

Called Out In The Dark של SNOW PATROL, לא בדיוק קליפ שכולו ריקוד אבל מה שקורה שם נורא חמוד! פלאס גארי לייטבודי הסולן ואהובי הסודי שרוקד בקליפ בפעם הראשונה בחייו והשחקן ג'ק דבנפורט מ'סמאש' ו-Coupling הבריטית שמפנק בהופעה משעשעת ביותר.



Around The World המהפנט של Duft Punk

ובחלק הקוורקי של הרשימה - Praise You של Fat Boy Slin 



קוורקי אך מחזמרי בשילוב שאי אפשר לעמוד בפניו - It's Oh So Quiet של ביורק



פספסתי קליפ מרקד וממכר? צרפו אותו בתגובות, שכולנו נפזזה יחדיו.
שיהיה שבוע של זמירות ומחולות
וצ'או, בלות.


אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...