יום שבת, פברואר 13, 2016

אוף טופיק: יש מצב לקריוקי? הקליפים הכי שווים שצולמו ביפן

אתם כבר יודעים שמלבד חולשותיי המתבקשות לאופנה, קוסמטיש, כלבים וחתולים ישנן שתי מחלות נפש שאני לוקה בהן ואין גלולה בעולם שתסייע לרפאן - האחת היא שחיי אינם חיים ללא פסקול מוסיקלי ואני לא נושמת בלי מוסיקה והשניה היא שגם אלף ואחת שנים מאז שביקרתי בארץ השמש העולה אני לא מחלימה מהנגיף הכרוני שהיא הותירה בנשמתי. אני לא יודעת אם אלה סימפטומים המוכרים גם למי שביקר כתייר ביפן אבל מי שחי שם כמוני, אפילו לתקופה קצרה, או שנשאר ביפן או שיפן נשארה איתו, כנראה לנצח. אז מה הקשר ליפן, מוסיקה והבלוג שלי? אני! או יותר נכון האובססיה שלי לשלב את האובססיות שלי ולהפיק מהן צוף כדי להשקותכם, דבורים שלי.

אז אם אתם זוכרים את פוסט האוף-טופיק הקודם שירים וגם ריקודים שבו ליקטתי וידאו קליפים שרוקדים בהם, קבלו פוסט בקונצפט זהה שמשדך בין שתי ה'טרפות שלי וצפו באוסף הקליפים הכי שווים שצולמו ביפן ולגמרי אפשר להבין את בחירת הלוקיישן.






The Killers - Read My Mind

שיר מעולה של להקה משובחת ולא רק אני חושבת ככה, גם סולן הלהקה ברנדון פרייזר טוען כי  'זה השיר החביב עלינו, סוג של'. הקליפ צולם בטוקיו ב- 2007 והיה פעם ראשונה שבה הקילרז נכנסו לרשימת 20 הקליפים הכי טובים של VH1.




Clean Bandit - Rather Be ft. Jess Glynne
טוב אני מכורה לשיר הזה. אני מאזינה לו כבר שנתיים רצוף ולא נאמס לי ממנו. הלהקה Clean Bandit שדרך השיר הזה הכרתי את כל השירים המקסימים שלה צילמה את הוידאו בעצמה ביפן ב-2013 ומככבת בו השחקנית האגלו-יפנית הארוקה אבה כמעריצה אכולת סיוטים. חברי הלהקה מספרים שלקח להם שבוע לצלם את הקליפ ושכולם היו מאוד נכונים לעזור, אבל הם לא ידעו שביפן לרקוד ברכבת נחשב לחוסר נימוס (דקה 03:36) ולכן הם חטפו צעקות.


OK Go - I Won't Let You Down
קליפ שהוא חובה לצפיה וכמו קליפים קודמים יותר של OK GO הפך לויראלי כשיצא ב-2014 אבל לגמרי עולה על קודמיו, אולי בגלל שמדובר בהפקה של הלהקה עם אנשי מקצוע יפנים. 'כלי הרכב' המגניב שמופיע בקליפ הוא ה-UNI-CUB של הונדה שגם מימנה את ההפקה והסט הוא איזור מחסנים נטוש בצ'יבה, סמוך לטוקיו. וגם השיר חמוד.


Manic Street Preachers – Motorcycle Emptiness
הקליפ הנוגה של השיר המשובח הזה מ-1992 שכל כך מזוהה עם הניינטיז צולם בכמה מקומות ביפן, ביניהם תחנת שיבוייה ההומה בטוקיו, גלגל הענק Cosmo Clock 21 בעיר יוקוהאמה, העיר השניה בגודלה אחרי טוקיו שנחשב אז לגלגל הענק הגבוה בעולם, עד שב-1997 נבנה אחיו הגבוה ממנו גלגל הענק טמפוזן באוסקה. נראה לי שזיהיתי בקליפ גם את קיוטו ואולי גם את אוסקה. 
בדקה 01:44 של הקליפ המצלמה מתמקדת באחד מחברי הלהקה יושב על אדן החלון וצופה על העיר. אני זוכרת את עצמי, ב-6 בבוקר, כמה שעות אחרי שנחתתי באוסקה וכולי ג'ט-לג, יושבת באותה תנוחה בדיוק ומנסה להבין מה זה כוכב הלכת הזה שהגעתי אליו ומה אני עושה פה בכלל.


Grimes - REALiTi
טוב, לא בדיוק קליפ שצולם ביפן, אלא בכמה ערים במזרח אסיה כמו קואלה למפור, ג'קארטה, וטייפה אבל גם בערים טוקיו, אוסקה ונגויה ביפן. הקליפ צולם במסגרת מסע ההופעות של Grimes המגניבה במזרח הרחוק ב-2013 והוא הפקה אישית שלה. ואני חורשת על השיר הזה.




Beastie Boys – Intergalactic
הקליפ הזה של הביסטי בויז ששוחרר ב-1998 תמיד שיעשע אותי גם בגלל התסריט ההזוי שמושפע מז'אנר סרטי האימה היפנים Kaiju סטייל גודזילה שבהם מפלצת תוקפת עיר גדולה וגם בגלל שאי אפשר באמת לקחת ברצינות ראפ שיוצא מגרונותיהם של שלושה יהודונים מברוקלין. הסצנות שבהן הביסטי בויז מופיעים כשהם לבושים כמו עובדי תחזוקה עירוניים ביפן צולמו בתחנות הרכבת שיבויה ושינג'וקו ההומות בטוקיו.



Air - Alone in Kyoto
לא בדיוק קליפ, אם כי אסופה של סצנות מהסרט 'אבודים בטוקיו' (2003) שהטראק היפהפה הזה נכתב עבורו ומתרחשות בטוקיו ובקיוטו.
גם בקליפ הזה בדקה 01:14 יש סצנה של סקארלט ג'והנסן כשהיא יושבת על אדן החלון ומביטה החוצה אל העיר. זה כנראה משהו שפשוט קורה ביפן.


Sixpence None The Richer - Kiss Me
אחרון חביב וממתקי לדרך - לא קליפ רשמי וגם לא קליפ שצולם ביפן אבל הידעתם שיש לשיר הטחון והמתוק הזה מ-1998 גרסה נוטפת סוכר גם ביפנית? לא חשבתי שהשיר הזה יכול להיות אפילו יותר חמוד עד ששמעתי אותו ביפנית. הגרסה הנ"ל שוחררה רק ביפן בשנת 2000 בכמה וכמה גרסאות ורימיקסים.




כמובן שיש עוד קליפים שלא נכנסו לרשימה אבל השארתי לכם מקום להגיב עם קליפים נוספים ולהעשיר את האוסף בתרומתכם הנאה.

ובברכת 'לשנה הבאה בטוקיו הנאה' (ברור לכם שמתישהו אני אחזור ליפן)
סיונארה, בלות


2 תגובות :

  1. הקטע הזה שסקארלט ג'והנסון מביטה על החלון זה תמונת הרקע שלי בפייסבוק ואנשים כל הזמן חושבים שזאת אני.
    אני כל הזמן רוצה לחזור לטיקיu. זה בטוח יקרה. אין דרך אחרת.
    תודה על הקליפים. פוסט מהמם. אם לא ראית, את חייבת לראות את הסרט היפני המטורף : love exposed http://www.imdb.com/title/tt1128075/

    השבמחק
    תשובות
    1. גדול ספי! אני מבינה שגם את לא נרפאת... ותודה על ההמלצה! נראה שווה

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...